Vill du leda arbetet med ett nytt konstnärligt campus i Malmö?

Varvsstaden
Visionsbild

Just nu söker Konstnärliga fakulteten en projektledare som ska leda samlokaliseringen av konst- musik och teaterhögskolorna i ett nytt konstnärligt campus i Malmö.

Projektet förväntas pågå i ytterligare sex år innan de nya lokalerna i Varvsstaden beräknas vara klara för inflyttning. Projektledaren ska samordna och driva projektet mot en kostnadseffektiv och välfungerande lösning och tillsammans med projektgruppen och nyckelpersoner inom konst- musik och teaterhögskolorna arbeta fram den information som behövs, exempelvis för arkitekternas arbete.

Placeringen är på fakultetens kansli där Moa Lindell är kanslichef:

-Vi ser gärna att någon med erfarenhet av såväl konstnärliga utbildningar som förändringsprojekt söker tjänsten. Uppdraget kräver att man är lösningsorienterad och har goda samarbetsförmågor, då där är många specialområden och intressen att ta i beaktan i projektet.

-Välkommen med din ansökan, det här är ett spännande projekt att sätta tänderna i, säger Moa Lindell.

Jobbet går ej att söka längre - ta del av annonsen här