Sanimir Resic ny dekan för Konstnärliga fakulteten

I fakultetsvalet mellan den 1 och 16 april röstade medarbetarna vid fakulteten fram en ny dekan i form av Sanimir Resic och sittande prodekan, Staffan Storm, valdes på nytt. Mandatperioden är 210701-231231.

Valet genomfördes genom elektronisk röstning och av 144 röstberättigade var det 104 personer som röstade. Valresultatet lämnades över av valberedningens ordförande till rektor, som den 29/4 fattade beslut att utse dekan och prodekan enligt valresultatet. Rektor har också beslutat att utse Sanimir till tf dekan från den 17/5.

Till ledamöter i fakultetsstyrelsen valdes:

Håkan Andersson, Musikhögskolan
Sven Bjerstedt, Teaterhögskolan
Henrik Frendin, Musikhögskolan
Maria Hedlund, Konsthögskolan
Sofie Lebech, Teaterhögskolan
Per Olof Persson, Konsthögskolan
Almaz Yebio, Musikhögskolan
Jan Michelsen, Teaterhögskolan
Åse Lugnér, Musikhögskolan

Utöver dessa valda ledamöter har rektor fattat beslut om tre externa ledamöter:

Maria Frej, VD och konserthuschef Malmö Live