Musikhögskolans forskningsavdelningar presenterar, Det Tredje Örat

Foto: Maxime le Conte de Floris

Det Tredje Örat, en paneldiskussion om tvärdisciplinaritet, forskningsfinansiering och infrastruktur.

Inter Arts Center, Röda Rummet 20 September, kl 9:30 - 12:00

Alla välkomna!

9:30-10:45

Presentation av sex aktuella projekt och projektansökningar med tvärdisciplinära ansatser.

11:00-12:00

Paneldiskussion. Vilka förutsättningar finns för tvärdisciplinär forskning inom Lunds universitet? Vilka förutsättningar finns för tvärdisciplinär forskning inom den konstnärliga fakulteten? Vilken roll kan de enskilda institutionerna och Inter Arts Center ha i dessa sammanhang? Hur kan dessa perspektiv utvecklas i framtiden genom nationella och internationella ansatser?

Medverkande: Sven Bjerstedt, Håkan Lundström, Christian Skovbjerg-Jensen, Eva Saether, Jörgen Dahlqvist, Henrik Frisk, moderator: Stefan Östersjö

Se hela programmet: