Göran Söllscher invald i GFA Hall of Fame

Göran Söllscher

Göran Söllscher, professor vid Musikhögskolan i Malmö, har som första svensk valts in i Hall of Fame för klassiska gitarrister av sällskapet Guitar Foundation of America (GFA).

Göran har för egen del känt till utmärkelsen ett tag men blev överväldigad då när han mottog nyheten och ser det som ett kvitto på att det han har gjort under sin karriär har uppskattats över hela världen. På grund av pandemin har ceremonin och en inplanerad konsert skjutits fram till 2024.

- Fantastiska nyheter! Vi gläds med Göran och blir förstås väldigt stolta vid Lunds universitet, hälsar rektor Erik Renström.

Mer info:

Guitar Foundation of America hedrar Göran Söllscher med Artistic Achievment Award, ett pris reserverat för artister, kompositörer, pedagoger och forskare som har åstadkommit monumentala bidrag till utvecklingen av den klassiska gitarrens konst och liv. Priset är en del av GFA Hall of Fame.

This article in English