Hållbarhetsveckan i Lund 8-13 april

hållbarhetslogga

Välkommen till Hållbarhetsveckan

Hållbarhetsveckan i Lund är en mötesplats för att diskutera omställningen till ett hållbart samhälle. I år samlar Lunds universitet tillsammans med Lunds kommun över 70 evenemang. Vid några av programpunkterna medverkar medarbetare från konstnärliga fakulteten.

Musikhögskolan spelar live: Klingande Hållbarhet
Hur kan musik på olika sätt spela en aktiv roll i skapandet av en hållbar framtid?
12 april kl 16-17, Botulfshörnan, Stadshallen, Stortorget 9, Lund

Tinder för kultursamarbete i Storkriket
Hur konst och platsutveckling kan användas för att skapa ett hållbart samhälle!
9 april 10-12, Amfi-salen, Stadshallen, Stortorget 9, Lund

Lund University Agenda 2030 Award Ceremony 2024
Malmöbaserade trion Changes Now! Med Claus Sörensen, Lage Nordling & Martin Bengzon medverkar.
10 april kl 15-16:30

Ta del av programmet