Två projektkoordinatorer i samlokaliseringen under hösten

Dekan har utsett Anders Mattsson, administrativ chef vid Teaterhögskolan samt Dragan Buvac, universitetsadjunkt på Musikhögskolan, till projektkoordinatorer i samlokaliseringsprojektet under kommande månader.

De båda kommer att arbeta 25 procent vardera som koordinatorer med uppdrag att bereda och hålla i möten för styr- och projektgrupp. De kommer också att hålla kontakten med institutionerna, sätta samman arbetsgrupper vid behov och samla in de underlag som behövs till projektmöten och i relationen med LU Byggnad samt arkitekterna.

Anders kommer i sitt uppdrag särskilt att titta på akustik och speciallokaler för Konst- och teaterhögskolorna och Dragan kommer att göra detsamma för Musikhögskolan. Dragan är den som har kontakt med våra externa samarbetspartners.

Anders uppdrag sträcker sig fram till och med den 31 januari 2022 och Dragans uppdrag till den 30 juni 2022. Därefter är tanken att en rekrytering av en ny projektledare ska vara klar.

Vid frågor, kontakta respektive projektkoordinator direkt.